Ward Kimball |
Will Finn |
WARD KIMBALL
8910 ARDENDALE AVE.
SAN GABRIEL, CALIF. 91775
WALT DISNEY PRODUCTIONS
500 SO. BUENA VISTA ST. BURBANK, CALIFORNIA 91505
(213) 849-3411 KABLO ADRESİ: DISNEY
13 Kasım '73
Sevgili Will Finn:
Sevgili Christ! Bir mektup yazdığınızda, gerçekten bir mektup yazarsınız! İkinci yıl lisemdeyken, bir cümleyle neredeyse hiç karşılaşamamıştım. Makalenizin jistinden, bir animatör olmak için kıçından vuruldun. Peki, bu iyi. Oyunda bunu erken yapmak istediğinizi bilmek yardımcı olur. Ancak, dikkatli olun. Acele etme ya da zorlama. İlk önce liseyi bitirmelisin. O zaman ilk önemli adımı atmanız gerekiyor: SANAT EĞİTİMİ! Bu saygın bir sanat okulu veya sanat kolejinde en az üç yıl demektir. Ve oradaki ormana hazır olman için, her şeyden çok zırhlı olmalısın. Bununla demek istediğim, film yapımının tüm iç ve dışlarını bilmelisin. Akılda tutulması gerekenler: Bu, şu anlama gelir: TEMEL ÇİZİM, YAŞAM ÇİZİMİ, TASARIM, MEKTUP, MİMARLIK, RENK TEORİSİ, MALZEMELER VE KULLANIMI, BOYA, MODELLEME, SANAT TARİHİ, DÜNYA TARİHİ, ANATOMİ, İNSANLAR, FİLM DÜZENLEME, SES KESME, KAYIT, ÖYKÜCÜ SKETCH, --- Siz adlandırın, onunla olmalısınız. Söylemeye çalıştığım şey, bir animatör olmak, her şey için temel merakları içeren bir büyüme sürecidir, çünkü insan, animasyon, yalnızca bir şeyleri hareket ettirmez, DÜŞÜNME, DÜŞÜNME, DÜŞÜNME! Her şey hakkında yeterince şey bilemezsin. Merak, anahtar kelimedir. Her şeyi gör! Herşeyi Yap! Her şeyi kılan şeyin ne olduğunu bul. O nasıl çalışır? Bunu ne motive etti? Başkalarından öğrenin, ANCAK KOPYALAMAYIN! Temel kuralları öğrenirken bireyselliğinizi korumayı deneyin. Dogmatik olmayın çünkü yüzünüzün neye benzediğini ve otuz kez yüzlerce kez sevmediğiniz şeyleri zihninizde değiştireceksiniz! Bu, hayal gücünüzü merakınızla birlikte geliştirirseniz gerçekleşir. Omzunun üzerinden bakarak güzel bir kızın yanı sıra herhangi bir açıdan büyük bir piyano çizebilmelisin. Bir müzik aleti öğrenin. Herhangi bir lanetlenmiş alet. EĞLENCE olması için oynayın. Bu, bir animasyon.ucube olursanız yardımcı olacaktır. Bunu hatırlayın: Kendinizi yapamayacağınız veya en azından her bir adımın temelini açık bir şekilde analiz edemediğiniz sürece, bir boogie veya chrleston, bir tutum, bir büküm, bir bale dans eden bir kişiyi gerçekten canlandıramazsınız. Dünyadaki tüm animasyon kitaplarını okuyabiliyorsunuz, ancak sanat yapmanın da öğrenmesi gerekiyor. Bazı tartışma konularını görmezden geldiğimi fark ettiniz, ancak bu, ilk şeyleri ilk önce düşünmeniz gereken noktayı vurgulamak için yapılır ve bu da eğitiminizi gerektiği gibi bitirmek ve daha sonra ek eğitimde uzmanlaşmak için devam etmek demektir. Gerçekten, çok yönlü bir animatörün gerekli yüzleri. Daha önce yapmadıysanız "sarı denizaltı" yı gör. Git "Fritz the Cat" e bakın ve eğer ebeveyn rehberliği istiyorsa, o zaman yaşlı adamını getirin! Yukarıda söylediğim gibi her şeyi gör. Film festivallerine git. Laurel ve Hardy hayranı ol. Çalışma Buster Keaton. Zamanlamalarını ve nasıl bir gag veya komedi durumunu nasıl ayarladıklarını inceleyin.
Tabi ki, Hanna Barbera, Disney'e göre oldukça ham. Ama bu bir ekonomi problemidir. H & B bir ihtiyacı dolduruyor ve sadece çamaşır makineleri satmak gibi bir iş. Bizler, Disney'in neredeyse tamamen bilinmeyen sermayesi olan bir organizasyonun parçası olamayız. Bir çok Çizgi film Şirketi, tam bir animasyona dalmak ister, ancak ormanın ekonomik gerçekleri onu engeller. Tamam. bir idol ve bir hedefe sahip olmak, animasyon dünyasında neler olup bittiğine dair gerçekçi bir değerlendirme yapmak ve bunun arkasındaki sebepler çok önemlidir. Vesaire! Vesaire! Vesaire! Göründüğü kadar bilgili mektubunuza bu cevabı beğenmediğinizi fark ederseniz, bir kenara koyun ve daha sonra tekrar okuyun ve çizgiler arasında gizli olanın çok iyi bir tavsiye olduğunu göreceksiniz. kısaca söylemek gerekirse!
(İmza)
Fotoğraflar: Will Finn's Blog ayrıca bu mektup üzerine yazdığı yazıyada göz atın
Transcript: lettersofnote
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder