17 Ekim 2015 Cumartesi

Puppet Tool

Merhabalar
Geçen sene Animasyona Giriş dersinde PuppetPin Tool aletini öğrenirken basit bir karakter üzerinde yaptığım denemeler.

Arkası transparent olan bir
 karaktere Pin'ler ekledi
 karakterin transparent olmayan tüm kısımlarına da polygonal
şekilde Mesh denilen bir görsel yerleşti
üst menüden Show Mesh seçeneğini kapatılabiliyormuş. Ayrıca Triangles ile Polygon sayisini değiştirebilirsiniz
Pinler hareket ettirdikçe polygonal çizgiler uzayıp kısaldı bunu yaptıkça karakterde hareket kazandı. Bu tool bana photoshop 'taki liqufi bükülmeleri hatırlatıyor


Puppetları kullandıkça , eklemlerin çektikçe uzaması ve eklemlerin tam oynar olması gibi şeyler fark ettim (Puppet Tool'a Alternatif DuduIK Eklentisi)

Çok pin yerleştirdim karakterlerde daha az büklemler oldu
Az pin yerleştirdiğim karakterlerde daha fazla bükülme oldu ve Mesh deki poligon sayısı az olduğu için kırılmalar meydana geldi

Projeyi 3 ekim 2014'de tamamladım. Animasyon için Adobe After FX ve Puppet Tool
karakteri oluşturmak için Adobe Photoshop programlarından yararlandım



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder