25 Ekim 2015 Pazar

Puppet Tool ile Karakter Yürütme

Selamlar
Geçen sene Animasyona Giriş dersinde ; karakter yürütme , Puppet tool ve
Composition'i işlerken bunları kullanarak bir çalışma yapmıştım. bu post'ta o çalışmayı paylaşacağım

Görselleri oluşturmak için Photoshop , Animasyon için After FX'i kullandım
Her şeyden önce bir karakter lazımdı. çok eskiden çizdiğim bir tiplemeyi taradım. Photoshopta Threshold yaparak taramada çıkan toz ve pislikleri temizledim , kontürleri netleştirdim.
Pen Tool ve Shape Tool'ları kullanarak karaktere gövde bacaklar kollar yaptım .
çalışmada kullanmak için Background oluşturdum. Her parçayı farklı layer'a çizdim PSD olarak kayıt ettim.
Bu PSD'leri After FX'e acarken Layer Options seçeneğini Editable Layer Styles , Import Kind seçeneğinide Composition ile açtım bu seçenek PSD deki layer'ları birleştirmeden After FX layer'lı olarak atıyor isterseniz layer'lar üzerinde değişik yapma şansınız var

Görsellerimi Composition'a dizdim
arka plana 3D etkisi vermek için dağ görüntülerini üst üste yerleştirdim ve hareketlendirdim. Güneşi daha hareketli yapmak için aynı görüntünün altına kopyaladım ve rengini biraz koyulaştırdım sonrada Rotate hareketi verdim
The Animator's Survival kit kitabındaki Yürüme Referansı görüntülerine bakarak karakterimi puppet'lar ile yürütüm. Topa vurma ve Geri kalan hareketleri bir referansa bakmadan doğaçlama yaptım
Bir kamera hareketi vermek için Composition'lara Scale ve Position hareketleri verdim
(bkz. Kamera özelliği ile çok daha verimli ve kolay yapılıyor. Geçen sene bu çalışmayı yaparken bu özellikten haberdar değildim)
Karakteri hareketlendirirken bazı kısımlarda Graph editor'den faydalandım

Graph editor 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder