8 Ağustos 2019 Perşembe

Sistine Tavanını VR

Fotogrametri Tekniği ile Michelangelo'nun Sistine Tavanını VR ortamında Hayata Geçiyor.



Tarihi bir başyapıtın özenle hazırlanmış bir rekreasyonuna adım atın.
1508'de Michelangelo di Lodovico Buonarroti Ticaret yapan bir heykeltıraş olan Simoni, Papa II. Papa tarafından, yeni Papaların seçildiği kutsal Vatikan Şehri'nde bulunan efsanevi Sistine Şapeli'nin tavanını boyamak için kendi iradesine karşı zorlandı. Böylesine göz korkutucu bir görevi üstlenme konusundaki tereddütüne rağmen - Michelangelo bir fırçayla değil, bir keskiyle yaşadı - isteksiz bir sanatçı, bugün Yüksek Rönesans sanatının temel taşlarından biri olarak kabul edilen şeyin resmini çizdi. 


1508-1512 yılları arasında, Michelangelo, Dünyanın İncil'den başlayarak Eski Ahit'ten birkaç sahne gösteren Sistine Şapeli'nin 6.000 metrekaresi boyunca 300 bireysel figür çizdi. Şimdi, Epic Games'in Lider Teknik Animatoru ve kendi ilan ettiği Michelangelo hayranı Christopher Evans, ikonik heykeltraş, ressam, mimar ve şairin hayranları özenle hazırlanmış bir rekreasyona adım atma şansına sahip oldu. Unreal Engine ve Valve Index VR desteklenen tarihi sanat eserleri.





Özel olarak SIGGRAPH 2019'un Immersive Pavilion için geliştirilen Il Divino: Michelangelo'nun VR'daki Sistine Tavanı , katılımcılara, 100 tıklanabilir konum ve bir saatlik uzun süreli rehberli ses turu ile tamamlanan, Sistine Şapeli'nin hayata yakın bir VR sunumu yapma şansı sunuyor. Unreal Engine'de 15 yıllık yüksek çözünürlüklü tarama ve fotoğraflardan oluşan 90 adet 4K harita kullanarak bir araya getirilmiş, her bir sanat eserinde inanılmaz miktarda ayrıntı bulunuyor.

Deneyim kendim için denendiğinde, aslında her bir fırça darbesi ve dakikadaki kusurları görebiliyordum. Bu açıklık seviyesi, büyük ölçüde şaşırtıcı derecede net görseller ve cömert bir görüş alanı sağlayan Valve Endeksine bağlıydı.

Michelangelo'nun usta çalışmalarında huşu içinde durmak için inanılmaz bir dürtü rağmen, Il Divino , çok etkileşimli bir deneyimdir. Çevrede gezinmek ve onlarla etkileşimde bulunmak için tek bir Vive çubuğu kullanarak, seçiliyken Evans'ın o belirli sanat eserini kapsayan bir rehberli ses turunu tetikleyen 100 tıklanabilir konuma göz atabiliyordum.
Daha yüksek çalışmaların bazılarına daha yakından bakmak için, Vatikan koruyucusunun mobil aksiyon platformunu görmek için, sizi aksiyonun daha iyi görülebilmesi için tavana yükseltir; daha oldschool yaklaşımı için, Michelangelo'nun orijinal ahşap iskelesi de var. 

Fotogrametri teknolojisi söz konusu olduğunda, gökyüzü eğitim ve korunma açısından sınırı belirler. Gerçek dünyadaki yerlerin fotogerçekçi 3B yorumlamalarını kalıcı olarak yakalama ve saklama yeteneği, gelecek nesillerin kendilerini insanlığın en önemli başarılarından bazılarına çekebilmelerini sağlayacaktır. Il Divino , fotogerçekçi VR'nin sadece mümkün değil, zaten burada olduğunun kanıtıdır.
Il Divino: Michelangelo'nun VR'daki Sistine Tavanı , şimdi 1 Ağustos'a kadar SIGGRAPH'ın Kaliforniya'daki Los Angeles'taki Sürükleyici Pavyonu'nda gösterime hazır. Bu yıl daha sonra SteamVR aracılığıyla bir eğitim kaynağı olarak deneyim ücretsiz olarak yayınlanacak.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder