12 Temmuz 2019
ACM Siggraph 2019
Yazarlar
Loic Ciccone (ETH Zürih)
Cengiz Öztireli (Disney Araştırması)
Robert W. Sumner (Disney Araştırması / ETH Zürih)
Özet
Animasyon karakterleri zaman içinde enterpolasyon yapan anahtar karelere dayanır. Çağdaş bir iş akışında, animatör ilk olarak bazı anahtar karelere kontroller yoluyla bir karakter kazandırmak için ileri ve geri kinematik kombinasyonlarını kullanır ve kontrolleri hassas ayar için süren animasyon eğrilerini ayarlar. Bu anahtar kare kontroller daha sonra animasyonu elde etmek için enterpolasyonludur. İleri kinematik sezgisel enterpolasyonlara yol açarken, konumsal kısıtlamalar uygulamak ve dolayısıyla örneğin temas noktaları belirlemek mümkün değildir. Ters kinematik, ana karelerdeki uzayda belirli noktaları sabitlemek için kullanılabilir, ancak alt enterpolasyonlara yol açabilir ve ana kare olmayan karelerdeki konumsal kısıtlamalara izin vermez. Bu sayfada, Bu problemleri, kontrol interpolasyonunu zaman içinde pozisyonel sınırlamalarla formüle ederek, kontrolleri yönlendiren animasyon eğrilerinin teğet uzayında bir uzay-zaman optimizasyon problemi olarak çözüyoruz. Metodumuz, (1) sanatçı tarafından düzenlenebilir animasyon eğrilerinin alanı içerisinde çalıştığı ve bu nedenle mevcut boru hatları ile sorunsuz bir şekilde bütünleştirildiği, (2) yeni anahtar kareler eklemeyen ve (3) zaman içindeki pozisyonların konumsal yörüngelerine izin veren anahtar özelliklere sahiptir. , ters kinematik genişletme. Tekniğin pratikteki kullanımını çeşitli örnekler ve kullanım durumları ile ortaya koyuyoruz. ve (3) zaman içinde konumsal yörüngelere, ters kinematiği uzatarak izin verir. Tekniğin pratikteki kullanımını çeşitli örnekler ve kullanım durumları ile ortaya koyuyoruz. ve (3) zaman içinde konumsal yörüngelere, ters kinematiği genişletmeye izin verir. Tekniğin pratikteki kullanımını çeşitli örnekler ve kullanım durumları ile ortaya koyuyoruz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder