2 Ekim 2016 Pazar

Strafor Günlüğü 1

Herkese merhabalar,

Bu dönem stopmotion dersi alıyorum. Bu ders için bir stopmotion projesi yapmam gerekiyor. Vakit buldukça aşama aşama "strafor günlüğü" adı altında projenin aşamalarını ve detaylarını paylaşacağım. "Strafor Günlüğü" yazmamın nedeni projeye henüz bir isim bulamamam ve materyal olarak çoğunlukla strafor kullanmam. Proje toplamda 14 hafta sürecek bu postu yayınladığımda 2 haftası çoktan geçmiş olacak :) .

Proje için henüz konu ve kurgu belirlemedim bunun nedeni projenin setini ,materyalleri ve karakterleri ne kadar iyi veya ne kadar hızlı yapabileceğim konusunda hiç bir fikrimin olmamsı. eskiden yaptığım amatör işleri* saymazsak ilk defa stopmotion animasyon yapacağım.

orta bütçeli stopmotion sahnesi
Projeye başlamadan önce internette stopmotion ile üretilen animasyon filmlerin yapım süreçlerini gösteren videolar izledim . Ayrıca Pinterest ve Google Images'dan stopmotion setlerini inceledim. İlk aşamada taş ev maketlerinde kullanılan ufak tuğlalar ile yapmak istedim fakat çok maliyetli olacağı ve ilk denemem olacağı icin bundan vazgeçtim.

Profesyonel bir stopmotion
kuklasının yapım aşaması
Projeye 3 adet 70x100cm ince strafor alarak başladım. Strafor hem ucuz hemde hafif hemde kolay şekillendirilebilir olduğu için seçtim. Karakterin armatürünü yapmaya başlamadan önce mekanları yapmaya başladım. Bunun nedeni karakteri yapmak başlıbaşına bir proje (ve oldukça zor).
Motivasyonumu kaybetmemek adına kolay olandan başladım .

bir eskiz hazırladım. yapacağım binayı Kadıköy'de Kadife sokaktaki eski binalardan esinlenerek hazırladım. Bu tarz binalar ile küçük bir kasaba oluşturmayı planlıyorum. Sunada kullandım stüdyoda 15 metrekare kullanılabilir bi alan söz konusu en fazla 8 bina işimi görecektir.

Stüdyodan bir kare. Çekimleri bu kamera ile degil Canon 5D veya 450D ile çekmeyi planlıyorum.
Bu kamerayı yapım aşamalarını Timelapse yapmak için kullanacaktım fakat bataryası bitince kullanamadım





Öncelikle 47cm yüksekliğinde bir parça alıp binanın giriş boşluğu , pencereleri ve bodrum kanının kapısının oldu yerleri marker ile işaretleyip kretuar ile kestim .Keserken eskimiş bir kretuar ucu kullandigim için strafor tirtik tirtik oldu .Yeni bir uç takınca daha pürüzsüz bir sonuç elde ettim.






Bu parçanın genişliğinin yarısı kadar olan bir parçayıda sol taranına çift taraflı bat ile yapıştırdım.
Kullandığım çift taraflı bant ince olan tipteydi bu nedenle çok dayanıklı olmadı.Uhu ile tekrar yapıştırmayı denedim ve kurumaya bıraktım. Böylece ilk günü bitirmiş oldum.

İlk denemem olduğu için bunları yapmam yaklaşık 2 saatimi aldı umarım elim alıştıkça bu süre kısalır. Kısalmazsa yapacağım binaların sayısını azaltmam gerekecek projeyi yetiştirmek için




iki taraftan saplanmış ahşap çıtalar
Ertesi gün binanın giriş kısmı için merdivenler hazırladım fakat uhu yapıştırıcım bittiği için sıcak silikon ile denedim . Sıcak silikon ile straforun yakın dost olmadığınıda öğrenmiş oldum :) . Sıcak silikonu sürdügüm tüm strafor yüzeyi hafiften eriyerek içe çöktü fakat uhu ile kıyasla daha verimli birde silikon tabancasının ısısını belirli aralıklarla fişten çıkartıp tekrar takarak kontrol aldına aldığımda strafora daha az zarar verecek sekilde kullanmaya çalıştım. ilerleyen zamanlarda straforlar icin yapılmış yapıştırıcıları denemek lazım. bitmek üzere olan sıcak silikon ile merdivenleri binanın girişine yapıştırdım ve silikon bitti :( arka kısımlar tam yapışmadığından biraz yamulma oldu o yamulmayı geçici olarak düzeltmek icin yan taraflardan ahşap çıta sapladım


gelelim binanın dış cepeesine tuğla seklinde yaklaşık 100 tane ufak stafor parçası kestim . bunlara daha gerçekçi doku vermek ve kolay boyamak için suyun icinde bekletilmiş kil ile boyadım .
suyun icinde biraz kil koydum ve bal kıvamına gelene kadar karıştırdım sonra bir fırça ile hepsine tektek uyguladım ve kurumaya bıraktım .

bazıları kayboldu :) beyazlar kurumuş olanlar







onlar kururken acaba havya ile strafora taş duvar dokusu versem nasıl olur diye bir strafor parçasına deneme yaptım ve sonuç beklediğimden daha iyi çıktı ve hemen binanın alt kısmıa uygulamaya başladım. Ön kısmına sıcak havyayı cok az bi derinlikle yakarak şekil vermeye başladım binanın giriş kısmındaki yerlere ise daha fazla derinlik ile yaktım  sonuç ise derin yaktıklarım az derin yaktıgıma göre daha gerçekçi oldu.
az derinlikli olan doku

çok derinlikli olan doku

Tuğlalar için hazırladıgım çamuru firça ile havya ile yaktıgım daş dokusuna uygulayıp kurumaya bıraktım

Bu sırada tuğlalar kurumuştu ve planladıgım gibi görünümü gerçek tuğla dokusunu andırıyor .
Suanda kafamda iki soru var bu hazırladığım tuğlaları ne ile yapıştıracam ve ne tür boya ile boyayacağım?

Aslında hazırladığım çamurlu suya turuncu bir boya katsaydım güzel olabilirdi :) Fakat bu bina için artık çok geç gibi diğer binalarda bunu dememek gerek. Bu bina için guvaş veya sprey boyayla bi deneme yapıcam sonucu renkli çamurlu suya ile yapılan tuğlalar ile karşılaştıracam.


Diğer fotograflar:
çamur ile kaplanmadan önceki hali

çamur ile kaplanıp kuruma aşamasındaki hali 
kullandığım havya ve sprey boya
(ikisinin yan yana gelmesi biraz tehlikeli olabilir :D )
kuruma aşamadı kuruduktan sonra bi kat daha atmam gerekebilir

kuruma aşaması sanırım kuruması biraz zaman alacak



havyayı kullanırken binaya fazla yakın ve beklediğim için bazı yerlerde yamulmalar meydana geldi.
çok daha hızlı ve straforlardan uzak durması gerekiyor.


*eski amatör işlerim
https://vimeo.com/31593273
https://vimeo.com/31593517
https://vimeo.com/31624911

1 yorum:

  1. Tebrikler halit güzel bir şey çıkacağını umuyorum.yanlız ortalığı kirli ve dağınık bırakma lütfan :)

    YanıtlaSil