2 Ekim 2016 Pazar

Kentler ve Gökyüzü Günlüğü 1

Merhaba,
bu "Kentler ve Gökyüzü Günlüğü" serisinde bu dönem aldığım derslerden Game Development-I* için tasarlayacağım oyun projesinin süreçlerini ve yapım aşamasını paylaşacağım diğer "Strafor günlüğü" serisinden farklı olarak her hafta düzenli bir sekilde yazacağım.
Neden "Kentler ve gökyüzü günlüğü" isimi ? tahmin edebileceğiniz gibi henüz projeye kesin bir isim vermedim. Calvino Italo'nun Görünmez Kentler isimli kitabında "kentler ve gökyüzü"isimli yazılardan esindim. Zaman zaman projemdede bu kentlere göndermeler yapacağım.

Brif(bir nevi):
GENEL BİLGİ
Bütün öğrenciler ekip halinde üretilecek bir Oyunlaştırma projesinden sorumludur.
Öğrenciler
Öğrenciler oyun tasarımı dersinde işlenecek kuramsal bilgilerden sorumludur.
Oyunlaştırma en az 2 oyun leveli olarak 2b ya da 3b olarak veya karışık teknikle yapılabilir.
Üretim 3d modellemenin yanı sıra, elde çizim, boyama, kolaj ya da rotoskopi gibi tekniklerle yapılabilir.
PROJE ÜRETİM SÜRECİ NASIL İŞLEYECEK?
Bütün öğrencilerin, animasyon projesini belirlediğim plan ve zaman çerçevesinde yapmaları gerekmektedir. Ekipler kurulurken işbölümü ve beceri seviyelerine göre 5 er kişilik ekiplerden kurulmalıdır. İşbölümü ve sorumluluk tarafımdan haftalık olarak planlamaya göre takip edilecektir. Öğrencilerin plan dahilinde üretimlerini aksatmaması notlandırma bakımından önemlidir.
Buna göre ekip ve süreçler:
Senaryo
Storyboard,
Karakter tasarımı ve modelleme
Mekan Tasarımı ve modelleme
Rigging
Animasyon
Efekt ve dikey kurgu
Montaj ve ses
Render
Ekipler yukarda belirtilen özellikler göz önüne alınarak oluşturulmalıdır.
Bütün ekiplerin okulun 2. Haftasında ekipleri oluşturmuş ve dönem planlarını tamamlamış olması gerekmektedir.
Planlar 12 hafta üzerinden haftalık olarak kişi, iş bölümü ve zamanlamaya dikkat edilerek yapılmalıdır.
Üretim süreci haftalık olarak takip edilecektir bu yüzden ekiplerin haftalık üretimlerini yapmış olmaları gerekmektedir.
 

Tasarladığım oyunun formatı Click&Point Adventure ve RPG olarak planlıyorun.Proje 14 hafta sonra finalde teslim edecek şekilde hazır olaması gerekiyor. Ben bu yazıyı yazarken çoktan 2 hafta geçmiş olacak :D . Teslim edilen projenin oynanabilir bir oyun olması gerekmiyor. AfterFX veya Mayada tüm bölümlerin geçtiği bir gameplay videosu hazırmam gerekiyor. Zaman kalırsa veya daha sonra oynanabilir bi oyun olması için denemeler yapacağım. aklımda Flash , Adventure Game Studio (mac versiyonunu bulmam gerek) veya Unity ile denemek var. Oyunu iki Boyutlu yapmayı planlıyorum. Ne kadar süreceğini pek tahmin edemiyorum. Ama hızlı başlarsam Deniz hoca ve tutoriallardan yardım alarak 2,5D (iki buçuk boyut) alanına girebilirim. Gameplay videosu için yapım aşamasına bakacak olursak a4 veya a5 kağıtlara mürekkep ile çizdiğim işleri tarayıp photoshopta veya illustratorde işleyip  afterFx'te dizip animasyon haline getirip Final Cut ilede son dokunuşları yapıp teslim etmeyi düşünüyorum.


Oyun için bi sinopsis yazdım. ama bu kurguyu henüz kesinleştirmedim. Haftaya derste hocaya bu sinopsisi sunacam.
Hafızasını kayıp etmiş bir ergen gözlerini nerede olduğunu bilmediği bir kentte açar. Kendisi bu kentte yabancıdır çünkü bu kent alternatif bir gerçekliktir. Karakterimiz ilk süreçte nerde olduğunu analamaya çalışır. Ardındanda bulundu alternatif gerçekliği farkına varır ve yaşadığı kültür şoku ile buraya nasıl geldiğini ve eve nasıl gideceğini çözmeye çalışır.
Konsept olarak Steampunk, Dieselpunk ve Art Nouveau tarzlarına yakın birşeyler olasından yanayım. Fazla detaylı ve işlevsel şeylerde olacak. Eski Teknoloji ile Günümüz Eşyaları konseptinde tasarlanmış görseller olacak.Yazın çizdiğim işlerin çizgilerini bu projede kullanmayı planlıyorum

Bir kaçı bu:


Halit GÜLMEZ (@hglmz) tarafından paylaşılan bir fotoğraf ()

Halit GÜLMEZ (@hglmz) tarafından paylaşılan bir fotoğraf ()


Halit GÜLMEZ (@hglmz) tarafından paylaşılan bir fotoğraf ()

Esinlendiğim oyunların grafikleri ve konsept sanatları :














Hiç yorum yok:

Yorum Gönder