8 Ekim 2016 Cumartesi

Strafor Günlüğü 3

Merhabalar,

Önceki yazımda binaya ikinci bir çamur sürme işlemi yapmıştım. Bugün ise çamur kuruyup istediğim dokuyu oluşturdu. Bunu uygularken geçen yazıda bahsetmeyi unuttuğum bir işlem yaptım. Kuru ve yatay bir fırça ile çamuru sürdükten sonra hafifçe üzerinden geçtim. kuruduğunda çok hoş bir etki bıraktık.
Binanın ön kısmının kurumuş hali

Binanın ön kısmının kurumuş hali
Yaptığım bina ve diğer çalışmaları platoyu kuracağım stüdyoya taşıyıp yerleştirdim.
çok dağınık olduğu bir güne denk geldim

Yeni aldığım beyaz straforlardan pencere ve kapılara çerçeve yapmak için bir kaç kesik aldım.

Beyaz strafor düşündüğüm kadar kuvvetli değilmiş. Maket bıçağı ile keserken kesilen yerler çok pürüzlü oldu. Yapıştırıcı ile yapıştırırken hafif sıkıştırmak gerekiyor sürülen yerleri. ufak bir sıkıştırmada hemen kırıldı. Mavi veya pembe straforlara geri dönecem sanırım.
kırılan kısım 


Tuğlalar için akrilik boyadan renk karıştırıp iki tuğlayı boyadım.



Tuğlalar kururken boyanmamış tuğlaları binanın üst kısmına döşemeye başladım. Yapıştırıcı olarak uhu marka strafor yapıştırıcıyı kullandım. tüm tuğlaları yapıştırdım ama çok daha fazla tuğla yapmam lazım.







daha hızlı tuğla yapmak için elektrikli strafor kesici yapmayı planlıyorum.

bu tarz birşey yapmak var aklımda

Beyaz strafor ile binanın sag tarafını yapmaya başladım.
4 pencere 1 balkon için kretuar ile işaretlediğim yerleri deldim.

 Uhu yapıştırıp kurumaya bıraktım. Kullandığım yapıştırıcının kuruma süresi 10dk fakat yapıştırırken basınç uygulamadığım için 2 saatlik kuruma süresinin daha sağlam olacağını düşünüyorum.




pencere ve kapılara çerçeve yapmıştım ve kırılmıştı tekrar yapıştırıp kurumaya bırakmıştım. simdi kurudu ve elime alır almaz başka bir yerden kırıldı. şimdi tekrar yapıştırdım.



Elime bir miktar sanat kili geçti . Sakıza benzer bir yapısı var .Kuruduğu zaman süngerimsi ve evaya benzer bir yapısı oluyor. Karakterin kuklasını yapmak için armatürlü bir deneme yapacağım.


Binanın ve diğer şeylerin kurumasını beklerken beyaz straforu ince ince doğrayarak tuğlalar kestim.

Bu tuglaları çamurlu sudan geçirip kurumaya bıraktım.
burda kağıtın üstüne koydum .Kağıt çamuru emdi ve pek iyi olmadı. Öncesinde mermerin üstüne koymuştum o daha iyi sonuç vermişti.
:D

Tuğlaları kurumaya bıraktığımda binada kurumuştu.


Havya ile beyaz strafor artıkları üzerine doku yaptım. Diğer straforların yapısından biraz farklı olduğu için farklı bi sonuç verme ihtimali var . Atık parçaya yaptığım deneme gayet iyiydi.

Havya ile bu sefer binaya yeni eklediğim kısıma taş dokusu yapmaya başladım. Fakat uzun süreceği için tamamını bitiremedim.

Akrilik boya ile boyadığım tuğla kurumuştu. sonuç beklediğim gibi pek iyi değildi.parlak olduğu için ışığı çok fazla yansıtıyor. Akrilik ve guvaj ile ilerleyen zamanlarda deneysel bi kaç teknik kulanıcam.


Yeni elime geçen malzemelerden devam edecek olursak söyle bir boya geldi.

Bununla ozalitçilerdeki büyük atık kağıtları alıp greenscreen için fon yapmayı planlıyorum.
Deneme amaçlı atık bir strafor parçasının üzerine sürdüm ve kurumaya bıraktım.
Kuruması uzun zaman alacak gibi . bir sonraki yazıda sonucu burada paylaşacağım.

Elime geçen diğer malzeme ise gerçek ince tuğla.

Bu parçayı çekiç ile kırıp toz haline getirmeyi planlıyordum. Düşündüğümden çok daha sert çıkan bu parçayı kullandığım çekiç ile toz haline getirmek neredeyse imkansız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder